Aastane õnnevalamine ehk Metalli kontor sai üheaastaseks

Töökoha asukoht ja sealne töökeskkond kipuvad sageli jääma väärilise tähelepanuta. “Mis tööd sa teed?” või “kus sa töötad?” küsitakse enne, kui “kuidas sa tööl end tunned?”. Meie usume, et just viimane neist peaks vestluses esimene olema. Positiivne ja toetav töökeskkond on meile number üks prioriteet ja kontor on oluline sellise keskkonna loomisel.

Tervelt aasta aega tagasi võtsimegi seljakotid selga ja kolisime oma nüüdsesse pessa aadressil Metalli 5. Maja ise on enamjaolt Kristiine Linnaosa Valitsuse päralt. Esimene, teine, kolmas ning viies korrus on kõik nende valduses, kuid neljas on meie teine kodu. Kujundlikult öeldes on MediaCom justkui pihv linnaosa valitsuse burgeri vahel.

Praegune baaslaager on meile kõigile äärmiselt südamelähedaseks saanud. Aasta täitumine uues kontoris ei ole teps mitte vähem tähtis sündmus, kui mõne kalli kolleegi sünnipäeva tähistamine. Säärase suurejoonelise tähtpäeva puhul muljetasimegi asjaosalistega, kel on olnud au töötada nii Ehitajate teel kui ka nüüd Metallis. Panime kirja nende mõtted ja mälestused.

Küsimustele vastavad neli staažikat MediaComi töötajat: 

Olga, MediaCom Eesti tegevjuht;

Aleksei, projektijuht;

Arina, Interaction osakonna juht;

Kristo, Content & Integration osakonna juht.

 

Kust tuli otsus just Metalli majasse kolida?

 

Olga: “See oli grupitasandil vastu võetud otsus. Tahtsime suurendada M-grupi agentuuride sünergiat ning arendada meie pakutavat teenust ning kompetentse, kuid distantsilt seda teha kujunes keeruliseks. Kusjuures, MediaCom oli viimane eraldiseisev omataoline. Teised agentuurid kolisid meie naabermajja juba tükk aega tagasi. Katsetus näitas, et distants jääb distantsiks ning meil on vaja tuua erinevad meeskonnad üksteisele lähemale. Erandid ei ole lubatud juhul, kui meie eesmärk on põhimõttelised muutused teenuses, mitte lihtsalt ilusad lubadused turul. Võib öelda, et kolimise taga oli grupi pikaajalise visiooni elluviimine.”

 

Mis põhimõtteid järgides töötasite välja kontori ülesehituse? Nt miks on köök seal, kus ta on või miks on nõupidamisruumid just seal jne?

 

Olga: ”Kontoris on kaks väga olulist kohta – vastuvõtulaud ja nõupidamisruum. Esimene neist on nagu firma visiitkaart. Nõupidamisruum seevastu on heade ideede varamu ja püha paik otsuste vastuvõtmiseks. Viimase kohta mainin seda, et meie nõupidamiste ruumi aknast on näha kahte IT- ja telekommunikatsioonigiganti – Telia ja Pipedrive. See garanteerib, et suures nõukaris põrgatatakse ainult lennukaid ideid.”

“Sealt edasi liikusime tööalade planeerimise juurde. Oluliseks kriteeriumiks oli piisavalt palju loomulikku valgust. Nii said paika kaks ruumi, kuhu lõime igaühele personaalsed töökohad.“

Isiklike tööpaikade kohta lisab Olga: “Kuna turundus ja reklaam on loomult väga dünaamiline ja kohati stressirohke valdkond, leian, et igal inimesel peab olema tema isiklik koht, kus ta tunneb ennast turvaliselt, rahulikult, kaitstuna ehk lihtsalt hästi.”

Viimane, ent kindlasti mitte vähem tähtis kogunemiskoht on köök. “Lähtusime märksõnadest hea tunne, mugavus ja funktsionaalsus. Köögiala saab kasutada kohtumisteks partnerite ja klientidega. Köögis saab meeskonnaga korraldada vahvaid filmiõhtuid”. Olulisim jäi Olgal mainimata – köögis saab ka süüa.

 

Kuidas oled rahul uue kontoriga nüüd, kui kolimisest on möödunud terve aasta? Nimeta mõned asjad, mis sulle siinses kontoris meeldivad.

 

Olga: ”Ma adresseeriks selle küsimuse meeskonnaliikmetele.”

Aleksei: “Mulle meeldib, et kõigil töötajatel on oma koht. Samuti saame oma sisekujundusega edasi kanda ka MediaComi värvipaletti ning kultuuri üleüldiselt. Mis veel? Uues kontoris on meil mugavam mööbel ja tööala üldiselt. Tasub välja tuua, et kõiki ruume saab vajadusel ümberseadistada.“

Arina: “Meeldib ka see, et kontor on tehtud brändi värvides – erkroosades värvides detailid lisavad emotsiooni ja sädet. Ehitajate teel ümbritses meid mitte just kõige inspireerivam linnapilt. See-eest siin kõrguvad meil pirakad klaasist pilvelõhkujad, mis paneb mõtte kohe paremini tööle.”

Kristo toob eraldi välja köögi kui heade ideede tsentri. “Mulle meeldib, et kontori köögist/leboalast on tekkinud keskus, kuhu aeg-ajalt kogunetakse ning kus jätkub juttu alati kauemaks – nii sünnivad mõtted, millest saab kasvatada head ideed.”

 

Detsember 2019, nädal enne sissekolimist

Jaanuar 2021, McDonalds maitseb endiselt hästi

Kumb siis parem on: vana või uus? Meenub sul midagi vanast kontorist, mis meeldis rohkem kui siin? 

 

Aleksei: “Kindlasti uus. Uues kontoris ei pea ma enam trepi all istuma! Küll aga igatsen vanast kohast ühte spetsiifilist asja: kui tualett oli kinni, siis ukse ees põles tuluke, mis tähistas antud ruumi hõivatust. Minu arust ülimalt kasulik element.”

Arina: “Vana oli hea, aga uus on parem. Uus on alati parem. Kuna me olime esimesed üürnikud, siis tulles oli kõik värske. Uus oli ka atmosfäär, mida asusime meeskonnaga looma. Sünergia sai viimase detailini läbi mõeldud – kes kus istub, kas valgus langeb vasakult või paremalt poolt, kellega ta suhtleb kõige rohkem jne. Samuti oleme loobunud dresscode’st ja meil on teretulnud iga riietusstiil. Peaasi, et inimesel oleks mugav veeta kolmandik oma arginädalast siin kontoris. Mind inspireerib Swedbanki lause “Tule, nagu oled” ja olen üdini õnnelik, et see kehtib ka meie puhul.”

Kristo: “Kokkuvõttes on uus parem. Siiski igatsen ühte asja. Vanas kontoris tekkis mul üks kindel koht lounge’i diivanil, kus oli ilmselt mingisugune aura – kui ma seal istusin, siis mu keha oli justkui sinna valatud ning igasugune pinge kehast ja peast oli kadunud sekunditega.”

 

Kas sul on kolimisest rääkida mõni vahva seik või juhtum?

 

Olga: “Vahvaim seik on seotud ühe inimesega, kes meid Ehitajate teel sageli külastas. Metalli kontor oli värskelt valminud ja meil toimus siin rutiinne kohtumine. Kohtumine läbi, võttis ta oma mõtted ning emotsioonid uue kontori kohta kokku ja ütles: „Mnjah, pole midagi salata, aga te oskate teha ägedaid asju.”

Aleksei: “Kolimise säravaim hetk oli see, kui sain osaleda MediaComi tähtede mahavõtmise projektis vana kontori katuselt. Vahemärkusena, kontor oli kaheksandal või üheksandal korrusel. Projekt ise oli märgilise tähtsusega. Paljud teadsid Ehitajate tee 114 asukohta kui MediaComi maja. Järsku ühel päeval neid tähti seal enam pole. Jätsime endale mälestuseks ühe M-tähe alles. Puhastasime selle ja tõime siia, et jätta tükike ajalugu meenutamaks vana kontorit ja kõike seal toimunut. Nüüd ehib see meil uhkelt suurt nõukarit.”

Arina: “Võtsin endale missiooniks päästa vanast kontorist üks vana ja väsinud palmipuu. Võib öelda, et ma olin sellesse nii kiindunud ja ei suutnud temast niisama lihtsalt loobuda. Ma kartsin, et uues kontoris ei leia ta endale õiget ruumi, sest ta oli ikka parajalt massiivne. Õnneks sain loa ta siia tuua. Paanika kerkis, kui kolides ei leidnud ma teda üles, kuna kolimisauto otsustas tuua ta viimasena. Õnneks lõppes kõik hästi – lapsuke on uues kodus koos meiega ja vohab taas.”

Kristo: “Minu jaoks oli kolimine võrdlemisi stressivaba, sest olin priviligeeritute seas, kel õnnestus juba enne uude kontorisse jõudmist oma töölaud välja valida. Tõtt-öelda meenutas see mulle esimest koolipäeva. Läksin kohale, seadsin kindlalt sammud oma laua suunas ning tehtud.”

 

Niisiis, meie inimesed on ühel nõul, et uus kontor on peajagu üle eelmisest. Mugavam mööbel, ohtralt valgust ja inspireeriv töökeskkond. Mida veel tahta? Aastapäeva artikli võtab kokku Olga Peresild: “Olen märganud, et oleme sagedamini kutsunud enda juurde kliente ja partnereid, mis on väga äge. Sa ei kutsu külalisi enda juurde, kui sul on põhjust tunda häbi või ebamugavust oma kodu pärast. Need ja veel mitmed väiksemad märgid annavad lootust, et oleme loonud hea keskkonna.”

 

Kui sa ei ole veel näinud OCCO tuuri meie värskest kontorist, siis seda saad vaadata siit

 

 

Kaanepilt: OCCO